Yhdistys

Riihimäen Agility ry on 15.12.2003 perustettu agilityyn keskittyvä koiraurheiluseura. Seuramme tarjoaa harjoittelumahdollisuuksia kaiken tasoisille kilpailijoille ja harrastajille. Lisäksi seura järjestää kursseja, virallisia ja epävirallisia agilitykilpailuja sekä monenlaista muuta agilityharrastukseen liittyvää koiratoimintaa.

Riihimäkeläisten agilitya harrastavien henkilöiden kesken, monen vuoden pohdinnan tuloksena katsottiin parhaimmaksi perustaa oma aglityurheiluseura. Pohdinta tuotti lopulta nopeaa toimintaa, kun idea viimeksi lausuttiin ääneen 3.12.2003, niin perustamiskokous pidettiin jo 15.12.2003.

Piiri hyväksyi RimA:n jäsenekseen 4.2.2004 ja Kennelliitto 19.2.2004. Koska agility toimii entistä enemmän urheilulajina, yhdistys on liittynyt jäseneksi myös Etelä-Suomen Liikuntaan ja Urheiluun.
RimA on liittynyt myös keväällä 2006 perustettuun Suomen Agilityliittoon ja on yksi sen perustajajäsenistä.

Jäsenmäärämme on noin 100.

Ensimmäinen vuosikokous pidettiin 8.3.2004, jossa valittiin yhdistykselle hallitus ja muut toimihenkilöt